First impression - Reisverslag uit Lovina, Indonesië van Elise Reitsema - WaarBenJij.nu First impression - Reisverslag uit Lovina, Indonesië van Elise Reitsema - WaarBenJij.nu

First impression

Blijf op de hoogte en volg Elise

27 Januari 2015 | Indonesië, Lovina



Yes, het is dan zo ver, ik ben er, ik ben op Bali!

25.01.2015, 10.30 vertrokken vanaf Amsterdam naar Singapore. Super goede vlucht gehad, weinig turbulentie en een super service on board. Uiteindelijk om 6 uur s’ochtends (lokale tijd),( voor jullie 23.00 uur) aangekomen, eerst ff een sigaretje roken ff wifi-en en opzoek naar de free-guided-tour door Singapore. Eenmaal gevonden, hebben we ons ingeschreven voor de tour om 09.00 uur. 08.10 moesten we verzamelen en zouden we door de immigration office gaan (jeeuj eerste stempel in mn paspoort). Vervolgens het busje in om door Singapore te rijden. Wat een gebouwen daar zeg, en wat was het daar warm! Het leuke aan de tour was dat er veel verschillende nationaliteiten waren, dus ik heb mensen uit India, US en Vietnam ontmoet, super leuk!


Eenmaal weer aangekomen op de luchthaven waren we alle drie erg moe. Tijdens de vlucht heb ik ook amper geslapen. Dus even een plekje gezocht waren we 2 uurtjes geslapen hebben. Vervolgens op zoek naar de gate en hup het vliegtuig in, op naar Bali!

Naar een goede vlucht, met iets wat turbulentie boven de Java ze, zijn we dan geland op Bali. De bagage kwam gelukkig snel en er was ook geen gedoe met onze visums (gelukkig). Ik wist niet wat ik mee maakte toen ik in de arrival hal aankwam. Er staan ongeveer 30 mannetjes, met het zelfde blousje, dezelfde lengte en dezelfde huidskleur op je te wachten en naar je te schreeuwen ‘’taxi, taxi’’. Eerst zijn we doorgelopen omdat je natuurlijk het dubbele betaald bij hun, maar we werden letterlijk achtervolgd door drie mannetjes. Naar wat onderhandelen dan eindelijk een taxi genomen richting het hotel.

Daar aangekomen, een goede eerste impressie maar de kamer BAH wat was dat vies! Schimmel op het bed, schimmel op de muren bah bah bah.. We waren gelukkig zo moe dat we daar niet echt meer naar gekeken hebben. Even een biertje gedronken bij het zwembad en lekker naar bed gegaan.

Ik heb een goede nacht rust gehad, een paar keer wakker geweest met het idee dat het middag was, maar voor de rest heerlijk geslapen. Vanochtend om 11 uur zijn we met een prive chauffeur richting het noorden gereden. Onderweg zijn we vaak gestopt. Zo hebben we een koffieplantage bezocht, een fabriek waar ze sieraden maken, een tempel en hebben we heerlijk gegeten met een prachtig uitzicht!! De mensen hier zijn echt geweldig en zo gastvrij. Vanmiddag ontmoette ik twee dames van Java, en ze waren zo onder de indruk dat ik ‘’zooooo’’ lang was (terwijl ik maar 1.70m ben haha). Even een fotootje met ze gemaakt en weer doorgereden.


Inmiddels ben ik aangekomen in Lovina (het noorden van Bali). Prachtige locatie en een geweldig mooie bungalow. Nu gaan we straks even lekker wat eten en op tijd naar bed. Morgen een lekker relax dagje, want wat is er veel op me afgekomen vandaag! Dat moet ik eerst ff verwerken denk ik.


Dikke kus vanuit Bali!!!


P.S. Ik heb me vandaag een spin gezien!! Nou geloof me, die was echt mega haha!

Zie foto's voor de eerste indrukken!


  • 27 Januari 2015 - 11:57

    Angela:

    Lieve Elise,

    Wat ontzettend leuk om te lezen!
    En inderdaad moet je ff alle indrukken op je in laten werken lijkt. Dus een dagje relaxen is een prima idee denk ik.
    Maar denk er aan wel in de schaduw!!
    En denk ook af en toe ff aan de hard werkende medemens in een koud land!

  • 27 Januari 2015 - 12:25

    Anouk Lorist:

    Super leuk om te lezen topper!

  • 27 Januari 2015 - 12:49

    Laura:

    He lieverd!
    Fijn dat je een goede rustige reis achter de rug heb!
    Hihi nu zoveel indrukken en straks wordt het deels normaal voor je! Haha dan moet je hier weer wennen aan de koeien in de wei!
    Haha..
    Geniet maar lekker, even alles een plekje geven en ontspannen!

    Liefssss je zus
    XXX van ons beide

  • 27 Januari 2015 - 16:41

    Kim:

    Super leuk!! Geniet er van en hou ons op de hoogte

  • 27 Januari 2015 - 16:42

    Kimberley:

    Haha super leuk verhaal schat!

    Have fun!!
    Love you xx

  • 27 Januari 2015 - 18:34

    Heidi:

    Fijn dat je er bent! En helemaal leuk dat we op deze manier mee kunnen leven.

    Hele dikke kus van ons allemaal!!!

  • 27 Januari 2015 - 21:04

    Karin:

    Super leuk verhaal schat!!
    Geniet van je tijd daar. En leef je uit (al maak ik me daar geen zorgen om)

    Liefs xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Elise

Journey of a lifetime! Een halfjaar studeren in het buitenland

Actief sinds 31 Okt. 2014
Verslag gelezen: 273
Totaal aantal bezoekers 3132

Voorgaande reizen:

25 Januari 2015 - 19 Juli 2015

Bali, Thailand, Laos en Cambodja

Landen bezocht: